ТУНЕЛ КОД ЕКОНОМСКОГ ФАКУЛТЕТА ГРАДИЋЕ КИНЕЗИ

ТУНЕЛ КОД ЕКОНОМСКОГ ФАКУЛТЕТА

Фото: Беоинфо

Тунел који ће повезати Карађорђеву улицу и Улицу деспота Стефана, градиће кинеска компанија Пауерчајна (Powerchina), а вредност радова је већа од 235 мил ЕУР.

На дневном реду јучерашње седнице Привременог органа Града Београда је и закључак о давању сагласности Секретаријату за комуналне и стамбене послове и ЈП Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда да у име Града Београда закључе уговорни споразум са Републиком Србијом и извођачем Пауерчајна, о регулисању међусобних права и обавеза у вези са пројектом изградње тунелске везе између Карађорђеве улице и Дунавске падине, са приступним саобраћајницама, парковским површинама и инфраструктуром – ЛОТ 1 и ЛОТ 2, преноси Н1.

Предлогом закључка у који су новинари тог медија имали увид, налаже се Секретаријату за комуналне и стамбене послове да прати реализацију поменутог уговора, и додаје се да за његову реализацију нису потребна финансијска средства.

Наиме, у нацрту закључка се наводи да је Влада Републике Србије 12. октобра донела одлуку којим је за пројекат изградње тунелске везе између Карађорђеве улице и Дунавске падине, дата сагласност да инвеститорска права врши Град Београд, односно Секретаријат за комуналне и стамбене послове и Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, и именовало Министарство финансија за финансијера пројекта.

У циљу даље реализације закључка Владе Републике Србије и усвојеног плана детаљне регулације, а у складу са закљученим Споразумом о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре од 20.08.2009. између Владе НР Кине и Владе Републике Србије, добијена је коначна понуда од извођача Powerchina International Group Limited  за пројекат изградње тунелске везе Карађорђеве улице и Дунавске падине, са приступним саобраћајницама, парковне површине и инфраструктуре – наводи се у нацрту закључка.

Износ понуде кинеске компаније за ЛОТ 1 је 24.473.421,52 евра без ПДВ-а,
а за ЛОТ 2 је 211.414.013,80 ЕУР, такође без ПДВ-а, тако да је укупна вредност инвестиције 235.887.435,32.

Потребна финансијска средства за реализацију уговора, како се додаје, обезбеђује финансијер пројекта Министарство финансија које ће, како се наводи, вршити директна плаћања извођачу, након потврде Наручиоца и провере документације од стране стручног надзорног органа фидик инжењера, којег ангажују Секретаријат за комуналне и стамбене послове и Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

ТУНЕЛ ИСТОВРЕМЕНО КАДА И НОВИ САВСКИ МОСТ

Улазни портал у тунел налазиће се у близини Економског факултета, док би тунел требало да излази у Улици деспота Стефана, у близини МУП-а Србије.

Изградња овог тунела део је ширег пројекта који доскорашњи градоначаленик Александар Шапић назива „мали метро“, а који подразумева и уклањање Старог савског моста и изградњу новог, већег капацитета, на његовом месту.

Изградња новог моста такође је поверена компанији Пауерчајна, а Србија се за тај пројекат већ задужила за 80 милиона евра код банкарске групације БНП Парибас.

Подсетимо, Паурчајна је ангажована на још неколико великих пројеката у Београду, укључујући топловод Обреновац – Нови Београд и изградњу депоа за метро у Макишу.

Н1

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И:

АКВАРИЈУМ, ПРИРОДЊАЧКИ МУЗЕЈ И ПАНОРАМСКИ ТОЧАК НА УШЋУ

УЗ СТАНИЦУ ТОШИН БУНАР НОВОГРАДЊА ОД 84.000 м2

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.