Фото: Беоинфо
Тунел који ће повезати Карађорђеву улицу и Улицу деспота Стефана, градиће кинеска компанија Пауерчајна (Powerchina), а вредност радова је већа од 235 мил ЕУР.
На дневном реду јучерашње седнице Привременог органа Града Београда је и закључак о давању сагласности Секретаријату за комуналне и стамбене послове и ЈП Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда да у име Града Београда закључе уговорни споразум са Републиком Србијом и извођачем Пауерчајна, о регулисању међусобних права и обавеза у вези са пројектом изградње тунелске везе између Карађорђеве улице и Дунавске падине, са приступним саобраћајницама, парковским површинама и инфраструктуром – ЛОТ 1 и ЛОТ 2, преноси Н1.
Предлогом закључка у који су новинари тог медија имали увид, налаже се Секретаријату за комуналне и стамбене послове да прати реализацију поменутог уговора, и додаје се да за његову реализацију нису потребна финансијска средства.
Наиме, у нацрту закључка се наводи да је Влада Републике Србије 12. октобра донела одлуку којим је за пројекат изградње тунелске везе између Карађорђеве улице и Дунавске падине, дата сагласност да инвеститорска права врши Град Београд, односно Секретаријат за комуналне и стамбене послове и Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, и именовало Министарство финансија за финансијера пројекта.
У циљу даље реализације закључка Владе Републике Србије и усвојеног плана детаљне регулације, а у складу са закљученим Споразумом о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре од 20.08.2009. између Владе НР Кине и Владе Републике Србије, добијена је коначна понуда од извођача Powerchina International Group Limited за пројекат изградње тунелске везе Карађорђеве улице и Дунавске падине, са приступним саобраћајницама, парковне површине и инфраструктуре – наводи се у нацрту закључка.
Потребна финансијска средства за реализацију уговора, како се додаје, обезбеђује финансијер пројекта Министарство финансија које ће, како се наводи, вршити директна плаћања извођачу, након потврде Наручиоца и провере документације од стране стручног надзорног органа фидик инжењера, којег ангажују Секретаријат за комуналне и стамбене послове и Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда.
ТУНЕЛ ИСТОВРЕМЕНО КАДА И НОВИ САВСКИ МОСТ
Улазни портал у тунел налазиће се у близини Економског факултета, док би тунел требало да излази у Улици деспота Стефана, у близини МУП-а Србије.
Изградња овог тунела део је ширег пројекта који доскорашњи градоначаленик Александар Шапић назива „мали метро“, а који подразумева и уклањање Старог савског моста и изградњу новог, већег капацитета, на његовом месту.
Изградња новог моста такође је поверена компанији Пауерчајна, а Србија се за тај пројекат већ задужила за 80 милиона евра код банкарске групације БНП Парибас.
Подсетимо, Паурчајна је ангажована на још неколико великих пројеката у Београду, укључујући топловод Обреновац – Нови Београд и изградњу депоа за метро у Макишу.
ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: